SELAMAT DATANG KE BLOG MY APIUM NILAM PURI

ANDA SUKA BLOG INI

Friday, April 15, 2011

APIUM : DEMONSTRASI KEBAKARAN

 Pada pertengahan disember 2010 yang lalu, pihak APIUM nilam puri telah mengadakan satu demonstrasi kebakaran yang melibatkan semua warga APIUM nilam puri termasuk staf-staf APIUM. Pada hari tersebut, pihak keselamatan APIUM yang diketuai oleh En. Sharif B. Pono telah menerangkan kepada semua tentang cara-cara mengelakkan diri dari berlaku sebarang kemalangan dan cara-cara menangani apabila ia berlaku. Sesi soal jawab juga turut diadakan pada hujung sesi penerangan, Dalam sesi penerangan tersebut turut diberitahu tindakan-tindakan yang perlu diambil oleh warga APIUM apabila berlaku sebuah kemalangan yang serius seperti, kecuriaan,kebakaran bangunan, bunuh diri dan sebagainya.selain itu turut diberitahu tentang "pengosongan bangunan" jika terdapat sebarang kes kebakaran yang dahsyat.sejurus selepas penerangan ,demonstrasi memadam kebakaran telah diadakan untuk lebih menjelaskan pelajar dengan cara yang lebih praktikal,cara-cara yang tepat,dan pantas untuk memadam api,kebakaran. Beberapa pelajar telah diberi peluang untuk mencuba memadamkan kebakaran. Kesempatan ini tidak disia-siakan apabila semua pelajar berebut untuk mencuba memadamkan api kebakaran.

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Pages

al-Wakt

FOLLOWERS

ABOUT APIUM

My Photo
NILAM PURI, KOTA BHARU, Malaysia

DARI MEJA EDITOR

Meja Editor apiumnp.blogspot mengalu-alukan kepada pembaca untuk menghantar artikel atau sebarang berita untuk disiarkan di laman ini. Sebarang cadangan, penambahbaikan dan artikel bolehlah dihantar ke mppumnp@gmail.com.

Terima Kasih.

SURAT MENYURAT

AKADEMI PENGAJIAN ISLAM UNIVERSITI MALAYA NILAM PURI , 16010 KOTA BHARU ,
KELANTAN DARUL NAIM
http://apiumnp.um.edu.my
email : nilampuri@um.edu.my
tel : 09-7126508 begin_of_the_skype_highlighting 09-7126508 end_of_the_skype_highlighting
fax : 09-7126580

MISI APIUM

BERUSAHA UNTUK MENJADI PUSAT PENGAJIAN TINGGI ISLAM KONTEMPORARI CEMERLANG DI NEGARA DAN SERANTAU,BERGIAT DALAM PENYELIDIKAN , PENGAJARAN DAN PERUNDINGAN.

VISI APIUM

UNTUK MEMAJUKAN BIDANG PENGAJIAN ISLAM BERASASKAN TRADISI KEILMUAN ISLAM
DAN KAEDAH MODEN YANG SAINTIFIK
MELALUI PENYELIDIKAN DAN PENDIDIKAN
BERKUALITI UNTUK NEGARA
DAN KEMANUSIAAN.

DISKUSI INTELEK

POPULAR POST

 

LABELS

PENGUNJUNG

Labels

 

Another Templates

Templates by Nano Yulianto | CSS3 by David Walsh | Powered by {N}Code & Blogger