SELAMAT DATANG KE BLOG MY APIUM NILAM PURI

ANDA SUKA BLOG INI

Tuesday, August 18, 2009

Malam al-Quds Sedunia



.Allah berfirman:"Dan janganlah kamu membunuh jiwa yang diharamkan Allah (membunuhnya), melainkan dengan suatu (alasan) yang benar[853]. Dan barangsiapa dibunuh secara zalim, maka sesungguhnya Kami telah memberi kekuasaan[854] kepada ahli warisnya, tetapi janganlah ahli waris itu melampaui batas dalam membunuh. Sesungguhnya ia adalah orang yang mendapat pertolongan" (surah Al-israa' Ayat 33)

kekajaman zionis laknatullah tidak dapat dinafikan lagi..sungguh kejam kerana sanggup membunuh dan memusnahkan manusia hanya semata-semata untuk melepaskan kepuasan..subhanallah..inilah umat akhir zaman..sungguh banyak perbezaan 10 minit kita di malaysia dan negara-negara yang aman berbanding 10 minit penduduk palestin..kita masih mampu untuk ketawa,pergi bekerja dan masih ade sesetengah di kalangan kita yang masih sempat melakukan maksiat, perjudian dan dan sebagainye namun seorang anak palestin hanya mampu untuk ketawa untuk beberapa saat dan menangis untuk beberapa minit hanya kerana telah kehilangan ayah dan ibunya dalam masa 10 minit..dalam beberapa minit umat islam hancur oleh kekajaman zionis laknatullah..

masih ade kah dikalangan anak adam seperti salahuddin Alayubi yang mampu menawan dua pertiga dunia?? masih adakah anak adam yang seperti Saad bin Abi Waqqas seorang muslim yang berani didalam perang Uhud sehingga mampu menjadi panah daripada panah-panah islam, masih adakah anak nabi adam seperti khalid alwalid yang menjadi saifullah??tepuk dada tanyalah iman kita..

namun,masih ade sesetengah pihak yang sedar untuk menghulurkan sumbangan..syukran a'al kulli hal kepada sahabat-sahabat nilam puri yang menyumbangkan derma kepada bumi palestin untuk mengurangkan beban mereka sempena menyambut bulan ramadhan yang akan datang..

abu Bakar as-siddiq berkata "sebuah teriakan la-qa'qa' di tengah-tengah pasukan perang adalah lebih baik daripada 1000 orang laki-laki"

program Malam Al-quds ni di anjurkan sendiri oleh majmuah 3 semester 3 sempena dalam usaha untuk mengutip sumbangan dan derma dari warga APIUM nilam puri untuk di hantar kepada penduduk bumi palestin..majmuah 3 mengadakan sedikit tayangan dan mengedarkan tabung derma kepada semua pelajar..alhamdulillah kutipan pada hari pertama memberangsangkan..dan program Al-quds ni akan berlangsung sampai awal ramadhan..
semoga sedikit nilai yang kita derma akan di gandakan oleh Allah diakhirat kelak..

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Pages

al-Wakt

FOLLOWERS

ABOUT APIUM

My Photo
NILAM PURI, KOTA BHARU, Malaysia

DARI MEJA EDITOR

Meja Editor apiumnp.blogspot mengalu-alukan kepada pembaca untuk menghantar artikel atau sebarang berita untuk disiarkan di laman ini. Sebarang cadangan, penambahbaikan dan artikel bolehlah dihantar ke mppumnp@gmail.com.

Terima Kasih.

SURAT MENYURAT

AKADEMI PENGAJIAN ISLAM UNIVERSITI MALAYA NILAM PURI , 16010 KOTA BHARU ,
KELANTAN DARUL NAIM
http://apiumnp.um.edu.my
email : nilampuri@um.edu.my
tel : 09-7126508 begin_of_the_skype_highlighting 09-7126508 end_of_the_skype_highlighting
fax : 09-7126580

MISI APIUM

BERUSAHA UNTUK MENJADI PUSAT PENGAJIAN TINGGI ISLAM KONTEMPORARI CEMERLANG DI NEGARA DAN SERANTAU,BERGIAT DALAM PENYELIDIKAN , PENGAJARAN DAN PERUNDINGAN.

VISI APIUM

UNTUK MEMAJUKAN BIDANG PENGAJIAN ISLAM BERASASKAN TRADISI KEILMUAN ISLAM
DAN KAEDAH MODEN YANG SAINTIFIK
MELALUI PENYELIDIKAN DAN PENDIDIKAN
BERKUALITI UNTUK NEGARA
DAN KEMANUSIAAN.

DISKUSI INTELEK

POPULAR POST

 

LABELS

PENGUNJUNG

Labels

 

Another Templates

Templates by Nano Yulianto | CSS3 by David Walsh | Powered by {N}Code & Blogger